1970

zaterdag 29 november 2008

Krokodillen tarnen van P.Knook.

Sinds 1969 was ik betrokken bij het tentoonstelling’s beleid in Purmerend.
In 1972 maakte we een nota voor een nieuw belijd waar op in de gemeente Knook sprong in het gat. En van af die tijd maakt Knook de dienst uit in Purmerend. De oprichting van museum waterland heeft veel ruzie geleid. (Ik ben een van de op richters van museum waterland).Die ruzie lijdt later 1987 weer tot problemen.
Knook heeft niet veel zin in de kunstuitleen mijn wij kunstenaars toerde al door Nederland.
Knook verbreekt een huur contract van een schilderij. Mijn collega’s krijgen een uitnodiging
Voor nieuw werk in te sturen ik in twee jaar niet. Op dit moment wort de BKR afgeschaft en moeten we naar de bijstand. Knook en zijn bestuur is niet berijd om een gesprek met mijn advocaat. Hij hoeft zich niet te verantwoorden.
Het conflict lijdt er naar dat al mijn werk uit de kunstuitleen wordt verwijderd.
Sinds 1987 ontvang ik geen vergoeding van mijn werk. Nooit een tentoonstelling.

Geef mijn ook een zak met geld om uit te dellen jarenlang. En ik heb ook een hop vrienden.
P.Knook moet weg 36 jaar is veel te lang.

Wat moet er nu gebeuren met het tentoonstelling’s beleid in Purmerend?
De tentoonstelling en kunstuitleen moeten uit het centrum.
Maar beslist niet uit de stad en geen cent er af.

Geen opmerkingen: